(Video) Apakah benar Mat Sabu pengkhianat?


Oleh: takusahrisau

 

Di bawah adalah rakaman ceramah kontroversi timbalan presiden PAS, Muhammad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu. Ceramah tersebut antara lain dikatakan mengandungi beberapa perkara yang menyentuh sensitiviti masyarakat Malaysia. Antaranya adalah mengenai komunis.

Namun, selepas dilihat ceramah ini, penulis merasakan ia adalah fitnah yang dilemparkan secara membabi buta kepada Mat Sabu. Entah mengapa ia boleh dijadikan isu sehingga mengheret bekas Ketua Polis Negara, Datuk Musa Hassan untuk turut memberi komentar dan kritikan kepada Mat Sabu.

 

Sedarlah bahawa setiap kenyataan yang diperkatakan oleh seseorang wajib diperhalusi sebagaimana media arus perdana memperhalusi setiap kata-kata perdana menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak. Kata-kata seorang menteri kerajaan bagaikan kata-kata hikmah daripada seorang pemuisi agung tetapi mengapa ia tidak berlaku adil kepada seorang yang bergelar tokoh pembangkang?

Penulis bukan mahu mengkritik media arus perdana dalam menangani isu ini. Penulis cuma terkilan apabila media arus perdana sering tidak berlaku adil kepada pembangkang. Sebagai rakyat, kami mahukan cerita yang benar dan betul, bukan dimomokkan dengan berita bohong sehingga boleh menjatuhkan kredibiliti anda sebagai penyalur utama sumber berita kepada rakyat.!

Sekali lagi, tepuk dada tanyalah iman. Bosanlah kalu tengok berita asyik nak kelentong aje! boring!

Tags:

About takusahrisau

Hakikatnya,manusia adalah sama namun yang membezakan adalah niat.. Apabila niat berbeza..maka berbezalah sifat manusia itu.. Rasulullah saw pernah bersabda yang membawa maksud; "Segala sesuatu amalan bermula dengan niat" Maka niat penulis di sini tidak lebih hanya untuk berkongsi ilmu.. Harapan penulis agar curahan ilmu penulis di sini akan mendapat manfaat untuk anda semua miskipun ia sekelumit sahaja.

7 responses to “(Video) Apakah benar Mat Sabu pengkhianat?”

  1. pai chow says :

    salam bro,dah terang lagi bersuluh,org mcm mat sabu ni lah pengkhianat negara dan penyokong2 nya yang bodoh sombong sokong membuta tuli dan tak tau nikmat bersyukur selama ni yg mmbuatkan malaysia mungkin akan jadi mcm somalia satu hari nanti..org PAS je yg sokong mat sabu si buta sejarah ni..kalau media arus perdana kelentong apsal tak saman je? tak berani ke?rakyat tak bodoh la bro, hehehe…fikir2kan lah dan selamat beramal..selamat hari raya bro..;p

  2. css says :

    admin: yang “takusahrisau.com” dah tak pakai dah ka?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: