Sayangilah Kanak-Kanak..


Oleh: takusahrisau

Amaran: Gambar-gambar di bawah mengandungi imej grafik yang kurang menyenangkan. Harap maaf jika ia berkemungkinan menyinggung perasaan sesetengah pembaca.

 

Siapa sangka kanak-kanak comel ini akhirnya menjadi mangsa kepada kekasih bapa tiri mereka.

Langsung tidak menunjukkan wajah seorang pembunuh kejam.

Mangsa terdiri daripada dua orang kanak-kanak(lihat gambar di bawah) yang berusia 4 tahun(lelaki) dan 1 tahun(perempuan).

 

Kesian...mereka akhirnya menjadi mangsa keganasan manusia!

Kanak-kanak malang ini meninggal dunia akibat dihentak berulang-kali di kepala dengan tukul besi.

 

Lihatlah wajah kanak-kanak tidak bersalah ini..penuh dengan kesan robekan..

Akibatnya, tempurung kepala dua orang kanak-kanak ini retak teruk.

Tumpurung kepala kanak-kanak ini retak teruk akibat hentakan tukul besi.

 

Gambar di bawah menunjukkan hasil post-mortem yang dibuat oleh pakar forensik untuk mendapatkan bukti yang kukuh bahawa mangsa telah dibunuh dengan menggunakan tukul besi.(biasanya ditulis dengan alat yang tumpul).

 

speechless..

Kejadian ini berlaku di negara Barat. Di Malaysia juga sama, penderaan kepada kanak-kanak semakin menjadi-jadi. Baru-baru ini pembunuh Adik Safiah Humaira telah dihukum gantung oleh mahkamah. Pembunuh yang tidak berhati perut ini merupakan kekasih kepada ibu Adik Safiah. Pembunuh ini adalah Mohd Fazli Azri Jamil, 28.

Kau ingat dengan mengaku mabuk kau boleh lepaskan diri????bertaubat la bang oii..

 Mangsa telah dipijak berkali-kali diatas perut dengan menggunakan kasut bola. Bayangkan dengan tenaga lelaki dewasa ini memijak perut kanak-kanak naïf itu. Sangat menyedihkan..

Walaubagaimanapun, pembunuh Adik Nurin Jazlin masih lagi belum ditangkap. Penulis harap suatu hari nanti Allah swt tunjukkan kepada pihak berkuasa ‘jalan’ untuk menangkap lelaki yang membunuh adik Nurin Jazlin. InsyaAllah..

Kepada pembaca semua, bersama-samalah kita mencintai dan menyayangi kanak-kanak. Adalah lebih berharga kita menyayangi kanak-kanak berbanding kita menyayangi wang ringgit.

 

Tags: ,

About takusahrisau

Hakikatnya,manusia adalah sama namun yang membezakan adalah niat.. Apabila niat berbeza..maka berbezalah sifat manusia itu.. Rasulullah saw pernah bersabda yang membawa maksud; "Segala sesuatu amalan bermula dengan niat" Maka niat penulis di sini tidak lebih hanya untuk berkongsi ilmu.. Harapan penulis agar curahan ilmu penulis di sini akan mendapat manfaat untuk anda semua miskipun ia sekelumit sahaja.

3 responses to “Sayangilah Kanak-Kanak..”

  1. dayak says :

    kalau undang-undang buatan manusia yang semua negara pakai ni tiada…
    pasti aku jalankan undang-undang hutan kaum aku sendiri…

    aku akan pungut pendera-pendera ni…

    aku bawa ke hutan…

    aku ikat dipokok…

    aku siat lapah kulit dorang, dan aku akan pastikan dorang tidak mati masa proses melapah tu…

    kemudian aku akan pakai kulit yang aku lapah tu dibadan aku buat baju… dan aku akan pastikan dorang sedang tengok aku pakai kulit badan dorang buat baju…

    kemudian biar saja badan dorang dihutan, banyak yang berkenan buat lauk…

    bestnya kalau zaman sekarang masih mcm dulu.. adat dayak keturunanku pasti akan aku jalankan sebagai hukuman kepada penjenayah…

  2. che says :

    dayak..
    jgn lupa bawa ak klu mo lapah2 kulit dorng tu..
    ak nak saham ckit..kerat2 lu jari kaki dorg.n kerat telinga n pukul2 kmaluan dorang tu..

Leave a Reply

